sábado, 27 de maio de 2017

Let the adventure begin…



English version - scroll down!

Essa semana fui lembrada pelo facebook de que um ano atrás ganhei o ingresso para o Onething e resolvi arriscar! Comprei minha passagem e embarquei sozinha, sem saber direito onde ia ficar, nem o que era esse evento. Na época nem acreditei no que estava fazendo! Nunca fui o tipo de pessoa que arrisca, que faz algo sem um planejamento... mas dessa vez respirei fundo e decidi deixar Deus me surpreender.
Há 1 ano eu estava no aeroporto de Campinas, meio perdida e apavorada sem saber o que esperar... postei essa foto com uma legenda que hoje faz mais sentido do que naquele dia!

 
Deus mandou uma família que me “adotou” nesses dias. A tal conferência foram 3 dias de um encontro que Ele tinha marcado comigo! Ele já tinha tudo planejado, mas Deus é um Pai gentil, que não nos força a viver aquilo que Ele planeja. Jesus sempre enfatizou que segui-Lo é uma questão de escolha, de decisão (“se alguém quiser Me seguir...” Mt. 16:24; Lc 9:23). A partir da minha decisão, Ele tem transformado drasticamente minha realidade, mas não me arrependo. Valeu a pena arriscar!

Tenho feito uma retrospectiva da minha jornada nesse um ano, enquanto ao mesmo tempo tenho vivido tantas novas experiências. Quero olhar pra quem eu era e o que Deus já fez pra contar aos outros mas também pra renovar o ânimo... esse é um ótimo exercício! Porque, sim, todos passamos por momentos de desânimo, de fraqueza (missionários também, sabia!?)... é incrível poder olhar pra trás e ser fortalecida pelo que Ele fez enquanto olho a minha volta e confio que Ele está agindo.

“Estou convencido de que aquele que começou boa obra em vocês, vai completá-la até o dia de Cristo Jesus.” (Fl. 1:6)


English:

This week I was reminded by facebook that a year ago I got the ticket for Onething and I decided to take a chance! I bought my ticket and went alone, not knowing where I was going to stay, or what the event was. At the time I could not believe what I was doing! I've never been the kind of person who risks, who does something without planning ... but this time I took a deep breath and decided to let God surprise me.
1 year ago I was at Campinas airport, kinda lost and terrified not knowing what to expect ... I posted this photo with a subtitle that makes more sense today than that day!

God sent a family that “adopted” me those days. Such a conference was 3 days of a meeting that He had schaduled with me! He already had everything planned, but God is a gentle Father, who does not force us to live what He plans. Jesus has always emphasized that following Him is a matter of choice, of decision ("Whoever wants to be my disciple..." Matt. 16:24; Lk 9:23). From my decision, He has drastically transformed my reality, but I do not regret it. It was worth the risk!
I’ve been doing this retrospective of my journey in this one year, while at the same time I experience so many new processes. I want to look at who I was and what God has done not only to tell others, but also to renew my spirit! Because, yes, we all go through moments of discouragement, of weakness (missionaries too, you know!?) ... it's amazing to be able to look back and be strengthened by what He did as I look around and trust that He is acting.
This is a great exercise… take a moment today and look back, see what what have already changed in your life and be encouraged!


"being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus." (Phi. 1: 6).

Nenhum comentário:

Postar um comentário